Adresa
Kui Teil on broneerimiskood, sisestage see siia
  Kuvatakse erihinnad ja eelised, mis on mõeldud just Teile!
Vajalik teave > Turisminduses kasutatavad mõisted
 

Turisminduses kasutatavad mõisted

NIKAL Travel OÜ

 

Siin on kokkuvõte enim kasutatud lühenditest turisminduses


  Majutus   Toitlustus   Lennuinfo   Muud mõisted


Majutus

 
Double for single use (SGL)

Kaheinimesetoa ühele, tavaliselt lisatasu eest – Pakkumises toodud reisipakettide hinnad kehtivad ühele inimesele majutusega kaheses toas st pakkumine on mõeldud
kahele reisijale. Juhul, kui reisitakse üksi, rakendub hinnale juurde üheinimesetoa lisamaks. Sõltuvalt hotellist majutatakse sel juhul reisija üheinimesetuppa (kui sellised toad on hotellis saadaval) või kasutab reisija kaheinimesetuba üksi. Reisikorraldaja pädevusse ei kuulu reisijatele reisikaaslaste otsimine ja võõraste inimeste kokku majutamine. Tegemist on majutusasutuste tavapärase reegliga, kus ühese toa hind ühe inimese kohta on alati kallim kui kaheinimesetoa hind ühe inimese kohta. Juhul, kui teate inimest, kes oleks huvitatud Teiega koos majutuma, palume eelnevalt omavahel kokku leppida ja vormistada meie juures ühine broneering, siis on võimalik kasutada pakkumises kehtivat hinda.

Bed & Breakfast (BB)
Majutuse maksumus sisaldab ainult hommikusööki (mahl/kohv/tee hinna sees); Täiendav toitlustus - lisatasu eest restoranides ja baarides (karastus- ja alkohoolsed joogid lisatasu eest).
Double standart room (DBL)

Tuba kahe voodiga. Sobib kahele inimesele või kahene tuba - toas on 1 suur voodi. Sobib ühele või kahele inimesele.

Triple room (TPL)
 Tuba kahe voodiga ja diivaniga, kuhu saab magama panna lapse. Toas on 3 eraldi voodit, millest üks on kokkupandav voodi/diivan. Sobib kolmele inimesele.


Toitlustus

Bed & Breakfast (BB)

Majutuse maksumus sisaldab ainult hommikusööki (mahl/kohv/tee hinna sees); Täiendav toitlustus - lisatasu eest restoranides ja baarides (karastus- ja alkohoolsed joogid lisatasu eest).

Poolpansion (HB) 
 Õhtusöök (joogid õhtusöögi ajal lisatasu eest)
 

Hotellide kvalifikatsioon

 
Hotell
Toitlustusteenust pakkuv vähemalt kümne majutusruumiga majutusettevõte. Hotellide liigitamiseks on erinevaid aluseid: suurus, hinnatase, teenused, sihtturg, asukoht jne. Majutusettevõtte järk (tärnid) näitab ettevõtte ja seal pakutavate teenuste taset.
4 * hotell
Reeglina mini-baar, individuaalne kliimaseade, telefon, seif, föön, šampoon, dušigeel igas toas (mis on tavaliselt pandud saabumispäeval). Igapäevane pesu ja rätikute vahetus. Hotell pakub ka selliseid teenuseid nagu pesumaja, triikimine ja keemiline puhastus (tellimus täidetakse ööpäeva jooksul). Hinnakirja leiate receptionis või oma numbritoas asuval informatsiooni kataloogist.
Numbritubadesse pakutakse hommikusöögi menüüd. Hotelli territooriumil asub: ilusalong, jõusaal, autorent, TV salong, muusika salong, mängude ja koosolekuruumid, restoran, saun, bassein jne Hotelli numbritubade üldpind on tavaliselt mitte vähem kui 13 ruutmeetrit.
5 * hotell
Sama nagu 4 * hotellis, kuid kvaliteetsema tasemega. Toad on vähemalt 16 ruutmeetrit.
4 *- 5 * hotellid
Eeldavad sviidi (apartament) olemasolu, mitut lifti, igasuguseid täiendavaid teenuseid, nagu pesumaja, keemiline puhastus, hilise hommikusöögi ja hilise õhtusöögi võimalus serveerimine numbritubades , valuutavahetus, takso tellimine, ajalehtede-, suveniiride müüki ja nii edasi.
 

Lennuinfo

 
Check-in
Lennule registreerimine.
Kaasavõetav pagas (ka käsipagas) 
Pagas, mille reisija võtab endaga kaasa õhusõiduki salongi, käsipagasi eest vastutab reisija ise.
Äraantav/registreeritud pagas
Pagas, mis on lennujaamas kontrollitud ja edasi saadetud vastavale lennufirmale kuuluvale õhusõidukile.  
Ülemäärane pagas 
Pagas, mis ületab kaalult ja pagasi komponentide arvult lennupileti hinnas sisalduvat pagasit, kuid on lennufirma poolt lubatud juhul kui reisija maksab selle eest lisatasu vastavalt lennufirma poolt avaldatud hindadele. 
Ülemäärase pagasi lisatasu
Rahasumma, mis tuleb tasuda ülemäärase pagasi õhusõiduki pardale võtmise eest. 
Boarding card ehk pardakaart 
Osa reisija lennupiletist, mis antakse reisijale lennule registreerimisel. 
Vahemaandumine/peatus
Maandumine lennu vältel mingis paigas lennu lähtekoha ja sihtkoha vahepeal.  
Ümberistumislennujaam
Lennujaam, kus reisijad peavad ümber istuma ühelt lennukilt teisele, lennufirma võib olla kas seesama või teine. 
 
Muud mõisted
 
Tühistamine 
Reisi kehtetuks tunnistamise. Tühistamise tingimused on sätestatud reisitingimustes.
Broneerimine
Tellija poolt soovitud varajane tellimine teatud kohtadele ja teatud kuupäevadeks kultuuriürituste tellimine.
Voucher
Reisijale väljastatud dokument turismi-või transpordifirma poolt mis kinnitab, et reisija on makstud konkreetsete teenuste (majutus, toitlustus, transport, ekskursioonid jne) ja mis on aluseks selle teenuse saamiseks.
Viisa 
Ametlik tempel (Saatkonna ja konsulaatide tempel jne) passis, mis annab õiguse sissesõiduks, väljasõiduks, eluloaks või mingi kindla transiidiriigi territooriumi läbimiseks.
Guide (giid) 
Litsentseeritud spetsialist kes korraldab turistidele (reisijatele) ekskursiooni teenuseid.
Mini-baar
Väike külmik numbritoas alkoholi- ja karastusjookidega, tavaliselt lisatasu eest.
Check-out time 
Alguse aeg / lõpp (tavaliselt kell 12-00 päeval), kus külaline on kohustatud vabastama numbrituba või tasuma majutuse eest konkreetsel päeval.
Reisisaatja 
Reisikorraldaja ametlik, kelle tööülesannete hulka kuulub turistide saatmine marsruudil, majutamise organiseerimisel, toitlustamisel.
Kindlustus
Kindlustuse tingimused on kindlaks määratud kindlustuse tingimustes ja kindlustuse polises. Kindlustusleping (POLIS) on dokument, mis annab tagatud arstiabi haigestumise- või vigastuse puhul. Mõnes riigis, riiki sisenemiseks kindlustus on kohustuslik.
Transfer 
Mis tahes sisene turistide vedu turismikeskuses (tavaliselt lennujaamast hotelli ja tagasi jne).
Tour 
Individuaalne või rühma reis, mis koosneb sätestatud teenustest (transport, majutus hotellis, ekskursioonid, transport, toitlustus).
Reisikorraldaja 
Reisiettevõtja, kes koostab pakettreise ja pakub neid.
Reisipakett

Erinevate reisiteenuste kogumik, millel on üks kindel sihtriik ja fikseeritud toimumisaeg. Reisipaketis sisalduvad transporditeenused (lennu-, laeva-, bussipiletid või isegi rendiauto), majutusteenused, toitlustus ja vaba aja veetmise võimalused. Nikal Traveli reisipakettides sisalduvad transporditeenused (üldjuhul lennupiletid sihtkohta ja tagasi, sihtkohas kindel reisimarsruut turismibussiga); majutusteenus ja vajaduse korral kohalduvad transporditeenusmaksud (riigilõivud, lennujaamamaksud, kiirteede tasud jne) ja reisisaatja teenus.

Reisidokumendid

Reisidokumendid saadame üldjuhul alati 10 päeva enne väljalendu elektrooniliselt. Kui klient soovib, siis ka posti teel. Reisidokumendid saadetakse reisi tellinud ja reisibroneeringu eest vastutavale inimesele.
Reisija vastutab oma reisidokumentide nõuetele vastavuse ja vajalike sissesõiduviisade vormistamise, samuti sihtkohariigi piiriületuseeskirjade täitmise eest. Kontrollige alati enda ja oma reisikaaslaste ees- ja perekonnanimed reisidokumentides üle, eriti lennupiletitel.
Kui reisijat ei lubata reisile nõuetele vastava dokumendi või viisa puudumise tõttu või ei ole reisijal võimalik sihtkohariiki siseneda vastava riigi piiriületuseeskirjade rikkumise tõttu, siis reisiraha ei tagasta. Kui sihtriigi piirivalve ei luba reisijat riiki, tuleb tagasilennu kulud kanda reisijal ning reisiraha ei tagastata.
Juhime tähelepanu, et tavapäraselt ei lubata  piiriületuseeskirjade kohaselt riiki alkoholijoobes või agressiivselt käituvaid isikuid. Sihtkohariigi piiriületuseeskirjade sisuga tutvumise ja selliste eeskirjade täitmise eest vastutab reisija.


 




 
Kontaktandmed
  • Nikal Travel OÜ
    Ehitajate tee 114
    13517 Tallinn

  • Tel: 6640064 (E-R 09.00-13.00)
    E-post: info@nikal-travel.ee

  • Üldinfo ja broneeringud infotelefonil.
     
Isikuandmete töötlemise tingimused

  •  
Infoliini lahtiolekuajad
  • Täiendavate küsimuste ja ettepanekute korral võite meile alati helistada!
  •  
        616 0111
  •  
  •  
  • E-R kell 9.00 kuni 13.00
  • Kõne on teenustasuta, kehtib Teie telefonioperaatori tariif.
  • Meil on hea meel Teie kõne üle!
  •  
Kontrollitud Teie jaoks!
  • + usaldusväärsus
  • + lahkus
  • + kompetents
  • + kliendirahulolu
  • ----------------------------
    = üldine hinnang: 4,51

  • Usaldage ka Teie meid!